Najciekawsze informacje z rynku:
Regał Nowości » Aktualności

Aktualności

Big Book Festival i literacki mural na warszawskim Mokotowie!

W Warszawie w ramach Big Book Festival powstaje mural literacki. Bea Uusma, autorka Ekspedycji wygrywa plebiscyt na kolejnego ulubionego pisarza, którego wizerunek dołączy do wielkiej kilkunastometrowej ściany na warszawskim Mokotowie.

Literacki Mural 3

Mural to inicjatywa Fundacji „Kultura nie boli”, która organizuje co roku Big Book Festival. Malowidło nawiązuje bezpośrednio do festiwalu, ponieważ znalazły się na nim podobizny pisarek i pisarzy, którzy gościli na dotychczasowych edycjach imprezy. Na spacerowiczów spoglądają więc Swietłana Aleksijewicz, Zadie Smith, Sylwia Chutnik, Magdalena Parys, Karl Ove Knausgaard oraz Zygmunt Miłoszewski.

Literacki Mural 5

Autorem literackiego muralu Big Book Festival jest Wojciech Taki Myk Wiśniewski, jeden z najciekawszych artystów sztuki graffiti w Polsce. Malował na ulicach Berlina, Pragi, Budapesztu, Londynu, Paryża i Barcelony. W swoich pracach łączy rożne techniki malarskie. Miłośnik sztuki ulicy, graffiti, sitodruku i dobrej literatury.

Literacki Mural 1

Big Book Festival jest wydarzeniem wyraźnie miejskim i mocno powiązanym z Warszawą. Nie mógłby odbyć się w innym mieście, jest przesycony tutejszą energią i osobowościami. Zależało nam, aby za sprawą muralu wpisać się na stałe w miejski pejzaż, zostawić żywy ślad. Żywy, bo dziś mural liczy 50 metrów długości i stanowi zapis dotychczasowej historii festiwalu, ale z czasem będzie się wydłużał” – dodaje Paulina Wilk z Fundacji „Kultura nie boli”.

Kolejną sposobność do przekonania się o tym, jak literatura może ożywić przestrzeń miejską, będziemy mieli już od 22 do 24 czerwca, kiedy to odbędzie się 6. edycja Big Book Festival. Tegorocznym hasłem imprezy jest „Ekspedycja. Zapomnij o granicach!”, a wydarzenie będzie mieć miejsce na terenie Fun Park & Arena Wspinaczkowa przy ul. Merliniego 2 (w pobliżu Warszawianki).

Literacki Mural 2

Gośćmi festiwalu będą m.in. Annie Proulx, Michel Bussi, Sigríður Hagalín Björnsdóttir, Bea Uusma, Linda Polman, Laline Paull, Wojciech Chmielarz, Joanna Bator, Sylwia Chutnik, Marta Guzowska i Małgorzata Kalicińska.

„Apetyt na czytanie” – kulinarna Noc Bibliotek! Akcja w Bibliotece Publicznej w Dzielnicy Wola m.st. Warszawy!

9 czerwca w Bibliotece Publicznej w Dzielnicy Wola m.st. Warszawy odbędzie się impreza pod hasłem „Apetyt na czytanie”. Będzie to wolska odsłona Ogólnopolskiej Nocy Bibliotek. W ramach wydarzenia odbędą się spotkania, warsztaty, zajęcia plastyczne, literackie i muzyczne oraz cały szereg atrakcji towarzyszących dla dorosłych i dla dzieci. 

Noc Bibliotek BP Wola - baner

Impreza „Apetyt na czytanie” ma na celu promowanie książek w kontekście popularnych obecnie trendów związanych z kulinariami i zdrowym odżywianiem oraz zachęcanie mieszkańców Woli i całej Warszawy do poszukiwania kulinarnych inspiracji. Pomogą w tym eksperci, którzy zachęcą uczestników do testowania nowych smaków, poszerzania swojej wiedzy na temat zdrowego odżywiania oraz zgłębiania tajników kulinarnej ekonomii. Monika Mrozowska opowie o swoich pomysłach na przygotowywanie zdrowych posiłków dla dzieci, dietetyk Agnieszka Piskała zdradzi, jak za pomocą diety zadbać o zdrowie i ładną sylwetkę, a szef kuchni Jan Kuroń opowie o mądrym przechowywaniu produktów i gotowaniu w zgodzie z zasadami gospodarności.

Kulinarna Noc Bibliotek pozwoli także odkryć smaki związane z dziedzictwem kulinarnym dzielnicy Wola. Odbędzie się to za sprawą prezentacji projektu „Kociołek Wolski” oraz interaktywnych warsztatów kulinarnych przygotowanych przez Spółdzielnię Socjalną Wola.

Noc Bibliotek BP Wola - program

Uczestnicy imprezy będą mogli miło spędzić czas w towarzystwie członków swoich rodzin, znajomych, sąsiadów i innych miłośników kulinariów. Gdy rodzice będą poznawali przepisy i zdobywali wiedzę z zakresu gotowania, dzieci będą mogły skorzystać z przygotowanych specjalnie dla nich zabaw i animacji. Dodatkowo jednym z elementów programu wydarzenia będzie rozstrzygnięcie konkursu „Czytelnik Roku”, który przez ostatnie miesiące rozbudzał apetyty na czytanie w wolskiej Bibliotece.

Kulinarna Noc Bibliotek odbędzie się w budynku Biblioteki Publicznej w Dzielnicy Wola m. st. Warszawy przy al. Solidarności 90. Wstęp wolny.

(Do)wolność czytania – ciekawa kampania społeczna pracowników Miejskiej Biblioteki Publicznej w Opolu!

Pracownicy Miejskiej Biblioteki Publicznej w Opolu przygotowali kampanię społeczno-edukacyjną „(Do)wolność czytania”, której celem jest zachęcanie do czytania, dzielenia się książkami oraz korzystania z innych form czytelnictwa.

Hasło tegorocznego 15. Ogólnopolskiego Tygodnia Bibliotek 2018 było impulsem do powstania kampanii o tym samym tytule.

Ideą kampanii jest zachęcanie do czytania, dzielenia się książkami oraz korzystania z innych form czytelnictwa. Opolskie środowisko ludzi kultury, sztuki, sportu, mieszkańcy Opola oraz bibliotekarze zachęcają społeczeństwo do częstszego sięgania po książkę w różnym formacie (książka tradycyjna, elektroniczna, audiobook), a co za tym idzie również do odwiedzania biblioteki. „(Do)wolność czytania” to także rozwój umysłowy, kulturalny, daje nieograniczone możliwości.

Głównym punktem kampanii jest spot filmowy, który zrealizowano we wnętrzach Miejskiej Biblioteki Publicznej w Opolu.

Wsparcia udzilili: Igor Przebindowski, Krystyna Słodczyk, Dominika Gorgosz, Agnieszka Zientarska, Rafał Mościcki, Karolina Gorzkowska, Anna Dydzik, Piotr Jurkowski, Magdalena Warakomska, Sandra Murzicz, Gajana Galstjan, Kazimierz Mazur, Łukasz Szuba, Malwina Ratajczak, Sabina Sago

Bibliotekarze: Arkadiusz Ceglarski-Schulz, Magdalena Schatt-Skotak, Martyna Kawka, Magdalena Iwachów, Joanna Żółtowska, Ewa Sumlińska, Michał Urbanowicz, Michał Baranowski, Izabela Stachowicz-Okoń, Karolina Kowal.

Nie będzie literackiego Nobla 2018. Wszystko przez skandale seksualne w Akademii Szwedzkiej!

Akademia Szwedzka nie przyzna literackiego Nobla za 2018 r. Nagroda zostanie wręczona w 2019 r. Akademia chce w ten sposób odbudować zaufanie nadwyrężone po ujawnieniu molestowania seksualnego w bliskim jej środowisku.

W swym oświadczeniu przyznająca literackiego Nobla Akademia Szwedzka przekazała, że decyzja została podjęta m.in. z powodu „zmniejszonego zaufania publicznego do Akademii”. Instytucją tą wstrząsały ostatnio skandale związane z molestowaniem seksualnym oraz przeciekami dotyczącymi laureatów literackiego Nobla.

W tym roku literacka Nagroda Nobla nie będzie przyznana

Co do zasady nagroda powinna być przyznawana co roku, ale decyzje o odroczeniu przyznania nagrody w historii zdarzały się już kilkukrotnie. Jedną z okoliczności mogących wpłynąć na takie postępowanie jest sytuacja w której ciało przyznające nagrodę może być uznane za niewiarygodne – piszą członkowie Akademii w specjalnie opublikowanym oświadczeniu.

Od 1901 r. Akademia Szwedzka wręczyła wyróżnienie 110 razy. Laureat Nagrody Nobla w dziedzinie literatury nie został ogłoszony w 1914, 1918 i 1935 r. oraz w latach 1940-1943.

Skandal wstrząsnął Akademią Szwedzką oraz całą Fundacja Nobla w listopadzie 2017 roku, gdy 18 kobiet oskarżyło Jean-Claude’a Arnaulta, męża członkini akademii Katariny Frostenson, o molestowanie seksualne.

Jean-Claude Arnault miał też być źródłem przecieków o laureatach Nagrody Nobla m.in. w 1996 r., kiedy Nobel trafił w ręce polskiej poetki Wisławy Szymborskiej, a także wtedy, gdy nagrodzono Elfriede Jelinek (2004 r.), Harolda Pintera (2005), Jeana-Marie Gustave’a Le Clézio (2008), Patricka Modiano (2014), Swietłany Aleksijewicz (2015) oraz Boba Dylana (2016). Sam Arnault twierdzi jednak, że jest niewinny.

„A ja żem jej powiedziała” – Katarzyna Nosowska wyda książkę opartą na filmikach z Instagrama!

Katarzyna Nosowska podbiła internet swoimi zabawnymi nagraniami na Instagramie. Okazuje się, że na podstawie popularnej serii filmików, powstanie książka!

Instagram Katarzyny Nosowskiej (www.instagram.com/nosowska.official) to absolutny hit, który zdobył serca tysięcy osób. Liderka Hey, na swoim profilu używa zabawnych filtrów, komentując przy tym rzeczywistość i bieżące sprawy, co niesamowicie podoba się ludziom.

Stwierdziłam, że skoro ludzie w komentarzach piszą, że ich to bawi, że się uśmiechają, to pomyślałam, że w tych jakże miejscami siermiężnych czasach uśmiech to jest coś, co jest niezwykle cenne – powiedziała Nosowska w programie „Między Słowami” Hanny Lis. Piosenkarka uznała zatem, że jeżeli ma moc sprawienia, że tysiące osób uśmiechną się każdego dnia, to „taka powinność wobec świata” bardzo ją interesuje.
Na fali popularności serii, ogłoszona została premiera książki Katarzyny Nosowskiej, która będzie nosić tytuł ‚A ja żem jej powiedziała’. Wydawnictwo będzie zbiorem 50 żartobliwych opowiadań, które opatrzone będą dodatkowo ilustracjami.

W opowiadaniach znajdziemy zabawne opisy świata show-biznesu, które będą bardzo podobne do tego co znamy z instagramowego profilu Nosowskiej. Książka ukaże się 23 maja nakładem wydawnictwa Wielka Litera.

A JA ŻEM JEJ POWIEDZIAŁA

Jest nawet na Instagramie taki filmik, w którym stwierdzam, że to, że zwolniło się parę miejsc na liście lektur szkolnych, nie oznacza, że od razu muszę wydawać książkę. Ale to było silniejsze ode mnie. To nie jest nic wielkiego, to jest jakaś taka propozycja na plażę, na wyjazd, do pociągu. Pomyślałam sobie, że to jest świetna forma przedłużenia tej komunikacji, którą uprawiam w mediach społecznościowych. Nie oszczędzam tam siebie, sporo o sobie opowiadam – skomentowała Nosowska w programie „Między Słowami”.

Ruszyła akcja „Wiersze w mieście”!

Uwaga promocja jakiej nie było! WIERSZE GRATIS. Ponad 100 tysięcy wierszy w przeszło 200 miejscach w kwietniu będzie można dostać gratis w Warszawie. „Wiersze w mieście” rozpoczęły się już 3 kwietnia i potrwają do końca miesiąca. I będą bodaj największą akcją promującą poezję w Europie.

Wiersz będzie można dostać np. podczas zakupów w sklepie spożywczym, wizyty u fryzjera, przy zamówieniu kawy w kawiarni. W klubach znajdować się będą plakaty, z których wiersz można oderwać jak numer telefonu z ulicznego ogłoszenia. Poezja pojawi się też na przystankach autobusowych.

Wiersze w mieście 2

W tym roku akcja zwiększa zasięg – nie tylko poprzez potrojenie liczby nośników, ale i dołączenie kolejnych państw. Autorami wierszy jest 18 europejskich poetów, a motywem przewodnim: wolność.

Autorzy reprezentują różnorodność tradycji, kultur oraz poglądów twórców z różnych zakątków naszego kontynentu. Tegoroczna edycja „Wierszy w mieście” jest drugą z kolei i wyewoluowała z organizowanej przez 6 lat kampanii „Wiersze w metrze”.

Tematem tegorocznej edycji „Wierszy w mieście” jest wolność. Wolność, która w poezji oznacza swobodę twórczą w doborze języka i sposobu opisu świata. Wolność pisana z dużej i z małej litery i rozumiana w najszerszy możliwy sposób: jako wolność narodu, wolność jednostki, wolność wyboru postaw wobec dylematów współczesności, wolność podejmowania decyzji o swoim życiu.

Chcemy także postawić pytania o granice wolności i o jej przeciwieństwo: ograniczenie i zniewolenie. Pragniemy nawiązać zarówno do toczących się wokół nas sporów i debat, jak i – pośrednio – do rocznicy 100-lecia odzyskania niepodległości przez Polskę i inne kraje w Europie Środkowo-Wschodniej – komentuje Bogusława Sochańska, dyrektorka Duńskiego Instytutu Kultury w Warszawie.

Wiersze w mieście 3

Lista poetów:

  • Elfriede Gerstl – Austria
  • Inger Christensen – Dania
  • Doris Kareva – Estonia
  • Hugo Claus – Flandria
  • Menchu Gutiérrez – Hiszpania
  • Paula Meehan – Irlandia
  • Jehuda Amichaj – Izrael
  • André Simoncini – Luksemburg
  • Jan Wagner – Niemcy
  • Michał Jagiełło – Polska
  • Fernando Pessoa – Portugalia
  • Teodora Coman – Rumunia
  • Dumitru Crudu – Republika Mołdawii
  • Ivan Štrpka – Słowacja
  • Mehmet Narlı – Turcja
  • Lubow Jakymczuk – Ukraina
  • Ifor ap Glyn (Narodowy Poeta Walii) – Walia, Wielka Brytania
  • Renato Gabriele – Włochy

Organizatorem projektu „Wiersze w mieście” jest EUNIC Warszawa, czyli Stowarzyszenie Narodowych Instytutów Kultury Unii Europejskiej w Warszawie. Działania są współorganizowane przez Miasto Stołeczne Warszawa.

Akcja prowadzona jest do końca kwietnia. Obejmuje osiedlowe sklepy, kawiarnie, zakłady usługowe, przystanki autobusowe, kluby na terenie całej Warszawy.

Dokładne lokalizacje dostępne są na stronie http://www.wierszewmiescie.eu

„Czytam do ostatniej kropli krwi” – zostań honorowym krwiodawcą! Fabryka Słów zaskakuje nową akcją!

W ramach akcji „Czytam do ostatniej kropli krwi – zostań honorowym krwiodawcą” można wzbogacić się nie tylko o dobry uczynek, ale także o jedną z książek Wydawnictwa Fabryka Słów. Oficyna proponuje wymianę krwi na książki. W dniach od 4 do 15 kwietnia – wystarczy udać się do punktu krwiodawstwa, oddać krew, a następnie wysłać zdjęcie lub skan potwierdzający wykonanie zadania pod adres konkurs@fabrykaslow.com.pl. 

Czytam do ostatniej kropli krwi

REGULAMIN KONKURSU „CZYTAM DO OSTATNIEJ KROPLI KRWI”

1. Organizatorem Konkursu jest Wydawnictwo Fabryka Słów.
2. Kontakt z organizatorem: konkurs@fabrykaslow.com.pl
3. Konkurs rozpoczyna się dnia 4 kwietnia 2018 i trwa do godziny 23:00 dnia 15 kwietnia 2018
4. Fundatorem nagród w konkursie jest Fabryka Słów.
5. Nagrodami w konkursie są:
Książki wydane nakładem Wydawnictwa Fabryka Słów sp. z o.o.o dostępne w magazynie wydawcy.
6. Każdy Uczestnik Konkursu może wygrać tylko jedną nagrodę.
7. Zgłoszenia należy przesyłać na adres: konkurs@fabrykaslow.com.pl
8. Wygrywa każda osoba, która w terminie 4.04.-15.04.2018 honorowo odda krew i prześle na wskazany adres mailowy: zdjęcie podczas oddawania krwi oraz zdjęcie, bądź skan zaświadczenia potwierdzającego oddanie krwi w danym dniu.
Tytuł maila: „Czytam do ostatniej kropli krwi”.
W treści zgłoszenia musi zostać podany adres do wysyłki nagrody, koniecznie z adresem mail dla kuriera, oraz tytuł wybranej książki.
Możliwy jest osobisty odbiór nagrody w warszawskim biurze wydawnictwa, po uprzednim umówieniu się.

PRZED ODDANIEM KRWI.
Zanim udasz się do centrum krwiodawstwa musisz pamiętać o kilku ważnych rzeczach. Sprawdź: krwiodawcy.org/droga-dawcy

Karolina Żebrowska i jej „100 lat piękna” podbija internet!

Polska youtuberka – Karolina Żebrowska dokonała rzeczy wydawać by się mogło niemożliwej. Zaledwie w ciągu 2 minut i 45 sekund pokazała w prosty, piękny sposób opowieść o modzie, jak i o historii Polski.

100 lat piękna

Czekałam na polską wersję tak długo, że aż zrobiłam ją sama. W internecie pojawiły się już różne „edycje” – amerykańska, hinduska, rosyjska, ale ja miałam wrażenie, że polska byłaby zupełnie inna – głównie dlatego, że przez ostatnie stulecie nie mieliśmy zbyt wiele okazji, by wyglądać modnie. I co jest absolutnie godne podziwu, mimo wszystkich przemian politycznych i zawirowań historii kobiety robiły wiele, żeby i tak być stylowymi – napisała autorka w komentarzu zamieszczonym pod filmem.

Nagranie, w którym prezentuje ostatnie 10 dekad mody w Polsce ma już ponad 546 tysięcy wyświetleń w serwisie Youtube.

Zrobiłam nalot na krakowskie second-handy, przekopałam rodzinne szafy, grzebałam w archiwach. O polskiej modzie nie da się mówić odrębnie, bez odniesienia jej do tego, co działo się w kraju – mówi Karolina Żebrowska, młoda krakowianka, której ostatni film „100 lat piękna” bije rekordy popularności w serwisie YouTube.

Filmik kończy się dwoma dekadami – latami 90 i początkiem XXI wieku. Pierwsza z nich tryska kolorem, młodością i fascynacją zachodnimi produktami, druga, ta bliższa naszych czasów wydaje się bardziej neutralna, bezpłciowa, mało konkretna. Przy niej Karolina stawia znak zapytania i pozostawia widza w refleksji nad modą, historią i kulturowym dziedzictwem.

Według niektórych Karolina w niecałe trzy minuty zrobiła dla historii Polski więcej niż większość rządowych instytucji.

Czy Poczta Polska zostanie wiodącym dystrybutorem książek?

Sprzedaż książek w placówkach pocztowych w ubiegłym roku przyniosła firmie 115 milionów złotych przychodu. Zgodnie z nową strategią rozwoju, Poczta ma zamiar dołączyć do grona wiodących w kraju dystrybutorów wydawnictw książkowych.

Od początku marca, edycja specjalna książki Lecha Kowalskiego „Korpus Bezpieczeństwa Wewnętrznego a Żołnierze Wyklęci” Wydawnictwa Zysk i S-ka jest dostępna w placówkach Poczty Polskiej i prezentowana w specjalnie przygotowanych ekspozytorach, rozmieszczonych łącznie w liczbie 5 tys. sztuk w 2,5 tys. lokalizacji. W kwietniu do sprzedaży trafi również nagrodzona w konkursie im. Janusza Kurtyki praca Tadeusza Wolszy „To, co widziałem przekracza swą grozą najśmielsze fantazje. Wojenne i powojenne losy Polaków wizytujących Katyń w 1943 roku.”

Poczta Polska rozwija sprzedaż książek w placówkach

Poczta Polska od marca 2017 roku współpracuje w ramach umowy komisowej na sprzedaż książek z firmą Garmond Press. Jerzy Szmid, prezes firmy Garmond Press poinformował wówczas o nagrodzie specjalnej, którą ustanowił Zarząd Poczty Polskiej przy współpracy z firmą Garmond Press i wydawnictwem Zysk i Sp-ka. Jest nią właśnie specjalna promocja sprzedaży nagrodzonych w konkursie tytułów w wybranych placówkach pocztowych z książek nominowanych do nagrody głównej Fundacji.

Nasi klienci przyzwyczajają się, że działalność Poczty Polskiej nie ogranicza się wyłącznie do obsługi przesyłek. Sprzedaż  wydawnictw książkowych ma duże znaczenie, szczególnie na wsiach i w mniejszych miejscowościach, gdzie dostęp do różnorodnej literatury jest ograniczony. Dzięki sprzedaży książek w placówkach spełniamy naszą misję, polegającą na docieraniu z kulturą do każdego zakątka kraju  – mówi Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej.

Według danych zebranych przez Bibliotekę Analiz, w 2017 r. rynek książki zmniejszył się o 2,1 %. Spadająca sprzedaż wpływa na strukturę dystrybucji i zamykanie tradycyjnych księgarni. Dlatego Poczta Polska, która posiada ponad 7 500 placówek, filii i agencji pocztowych, uzupełnia  luki w ofercie wydawniczej i księgarskiej w wielu miejscowościach. W ofercie Poczty znajdują się książki dotyczące historii Polski, a także biograficzne,  beletrystka, serie dla dzieci i poradniki.

Poczta Polska sukcesywnie porządkuje swoją ofertę handlową i stawia na rozwój sprzedaży książek i prasy. W 2017 roku sprzedaż książek stanowiła 30% przychodów z działalności handlowej. W placówkach pocztowych klienci mogą kupić także pełną paletę towarów pocztowych, takich jak  koperty, opakowania kartonowe, zestawy opakowaniowe, taśmy, kartki pocztowe, widokówki i karnety okolicznościowe. Ofertę handlową uzupełniają artykuły papiernicze, gry planszowe, zabawki oraz upominki i produkty sezonowe.

Matras reaktywacja! Spółka eComGroup wskrzesza markę na nowo!

Gdy zdawało się, że wskutek problemów Matrasa zasłużona marka na dobre zginie z polskiego rynku księgarskiego, znaleźli się chętni do przejęcia jego nazwy. Spółka eComGroup zadeklarowała, że podejmie się uruchomienia na nowo księgarni Matras.pl. I tak też się stało. 19 marca świat obiegła informacja o reaktywacji marki na nowo.

Kochamy książki, kochamy księgarnie, do których się przywiązaliśmy, w których nieraz nabyliśmy cudowne książki. Matras był jedną z nich. Nie chcemy, by ta marka tak łatwo odeszła, dlatego postanowiliśmy ją wskrzesić i rozwijać – pisze spółka.

Jednocześnie chcę poinformować, że nie planujemy uruchamiania księgarń stacjonarnych pod marką Matras.

Na początku roku cały rynek obwieścił, że próba sanacji Matrasa zakończyła się niepowodzeniem. Z drugiej co do wielkości księgarni w Polsce miało nie zostać nic poza długami. Okazuje się jednak, że nie do końca. Reanimacji księgarni internetowej podjęła się bowiem polska spółka.

Matras reaktywacja

Skąd możecie znać eComGroup?

Firma prowadzi kilka internetowych księgarni, m.in. znak.pl, Floow Books czy Woblink. Teraz zabiera się również za reaktywację marki Matras. Spółka zaznacza jednak, że tylko wydzierżawiła prawo do korzystania z nazwy i sklepu internetowego. Nie idzie za tym jednak przejęcie zobowiązań.

Przy okazji musimy poruszyć ważną kwestię. eComGroup nie reprezentuje i nie jest związane z firmą Matras S.A. Jesteśmy nowym operatorem (dzierżawimy prawo do korzystania z marki i sklepu internetowego) Matras.pl, ale nie przejęliśmy zobowiązań właściciela marki. Zrobimy co możemy by dać księgarni nowego ducha i jakość, nie odpowiadamy jednak za działania naszych poprzedników. W związku z tym wszelkie kwestie dotyczące przesyłek i kart podarunkowych (w tym reklamacje, zwroty, wszelkie roszczenia) zamówionych bądź nabytych przed 15 marca 2018 roku należy kierować bezpośrednio do Matras S.A. – czytamy w komunikacie operatora.

W podobny sposób został niedawno uratowany sklep Merlin.pl. Pod koniec 2016 roku witryna została przejęta przez spółkę TopMall, która rozpoczęła mozolny proces wyprowadzania sklepu na prostą. Tak samo jak w przypadku Matrasa, TopMall również wydzierżawił prawo do marki Merlin.

Przewiń do góry strony