Najciekawsze informacje z rynku:
Regał Nowości » Konkursy » Rusza IV edycja konkursu Biedronki „Piórko”!

Rusza IV edycja konkursu Biedronki „Piórko”!

Po 100 tys. zł czeka na debiutującego pisarza i ilustratora, którzy zwyciężą w tegorocznym konkursie Biedronki „Piórko”. Jego czwarta edycja ruszyła 8 lutego br. Sieć poszukuje autorów, którzy stworzą opowieść dla dzieci w wieku 4-10 lat. Książka następnie trafi na półki sklepów Biedronka. Według tegorocznych badań blisko 24 proc. ankietowanych przyznało, że w ciągu ostatniego roku nie przeczytało żadnej książki. Konkurs Biedronki ma za zadanie wspierać debiutujących twórców oraz popularyzować czytelnictwo.

Piorko 2018

Piórko 2018 – zasady udziału

By wziąć udział w pierwszym etapie konkursu należy przesłać tekst literacki skierowany do dzieci w wieku od 4 do 10 lat, o objętości od 20 000 do 60 000 znaków do 20 marca br. Zgłoszenia należy przesyłać poprzez stronę: piorko2018.biedronka.pl

Poprzednie edycje konkursu Piórko cieszyły się dużym zainteresowaniem debiutantów i klientów sieci, co podkreśla, jak ważne jest to przedsięwzięcie. W trzech pierwszych odsłonach wpłynęło łącznie ponad 14 tys. 400 tekstów i kompletów ilustracji. Książki, które zostały dotąd wydane, sprzedały się w ponad 115 tys. egzemplarzy – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w JMP. Wśród autorów tekstów ubiegłorocznej edycji przeważały kobiety (71%) oraz osoby w przedziale wiekowym od 31. do 50. roku życia (52%).

W jury, które oceni nadesłane teksty, zasiadają znani eksperci, a wśród nich: Renata Piątkowska i Rafał Witek – autorzy książek dla dzieci, Agnieszka Karp-Szymańska – filolog polski i współzałożycielka portalu CzasDzieci.pl, dziennikarz Jarosław Gugała, a także przedstawiciel Jeronimo Martins Polska.

Do tej pory w ramach projektu ukazały się trzy książki: „Szary domek”, „Córka bajarza” i „Nieustraszony Strach na Wróble”, które łącznie sprzedały się w 115 tys. egzemplarzy. W tegorocznej, już czwartej, edycji projektu sieć Biedronka akcentuje walory edukacyjne książek w rozwoju intelektualnym dziecka.

Drugi etap skierowany dla rysowników rozpocznie się w lipcu 2018, po wytypowaniu przez kapitułę konkursu Piórko zwycięskiego tekstu. Książka, która powstanie w wyniku wydania zwycięskich prac będzie dostępna w sprzedaży w sklepach Biedronka w listopadzie i grudniu 2018 r.

Strona konkursu piorko2018.biedronka.pl

Data zakończenia konkursu: 20 marca 2018 – etap pierwszy.

Dodaj komentarz

Przewiń do góry strony